نگاهي بر چتر و سايبان فضاي باز

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

Umbrella and canopy

هر چند نور خورشيد سرشار از ويتامين D است، ولي نشستن دراز مدت در معرض آن باعث آفتاب سوختگي شده و همچنين براي پوست شما نيز مضر است. به ويژه هنگاميكه تابستان فرا مي رسد شما دوست خواهيد داشت كه از فضاي باز خود زير يك سايه مطبوع لذت ببريد.
خوشبختانه، روش هاي زيادي براي در امان ماندن از اشعه هاي خورشيد وجود دارد كه يكي از آنها چتر و سايبان است. اين اقلام ساخته شده از پارچه هاي مقاوم در برابر شرايط مختلف آب و هوايي هستند و فضاي باز مورد استفاده شما را گسترش مي دهند. بياييد نگاهي به گزينه هاي موجود به هنگام سفارش يك چتر و سايبان قابل حمل بياندازيم:


اجزاي چتر و سايبان

اين اقلام از اجزاي مختلفي تشكيل شده اند و بيشتر اين قطعات به هنگام خريد به شما تحويل داده شده و برخي ديگر به صورت مجزا فروخته مي شوند.

چارچوب چتر و سايبان

سازه اي كه پايه ها و چارچوب سايبان را نگه مي دارد به دو صورت مركزي و طره اي طراحي مي شوند. وابسته به نوع پايه ها، اتصالات و كش ها، شكل هاي مختلفي براي چتر و سايبان و چارچوب و نوع مصالح سازنده آنها تعريف مي شود از قبيل: چوب، فايبرگلاس و آلومنيوم.
به علاوه، اغلب چتر و سايه بان ها قابليت تغيير زاويه دارند و به شما اين امكان را مي دهند كنترل بيشتري بر روي جهت قرار گيري آنها وابسته به محل قرار گيري خورشيد داشته باشيد.

پارچه چتر و سايبان

پارچه بر روي چارچوب قرار مي گيرند كه سايه مورد نظر شما را ايجاد كند. اين پارچه در برابر شرايط مختلف آب و هوايي مقاومت مي كند از قبيل هواي باراني و اشعه ماورائ بنفش. درحقيقت، برخي پارچه ها باعث مي شوند قطرات آب از يكديگر جدا شوند كه تميزكاري آن را به هنگام جمع كردن و تا كردن سايبان راحت تر مي كند.

شالوده سايبان

چتر و سايه بان فضاي باز  داراي تنوع بسيار هستند و با روش هاي مختلف نصب مي شوند. شما ممكن است
مبلمان فضاي باز زيادي ديده باشيد كه يك چتر بر روي آنها سايه گسترانيده است و ستون نگهدارنده در وسط ميز غذا خوري واقع شده است.

شما كار مشابهي را در چترها و سايبان هاي مدرن مي توانيد انجام دهيد اما گزينه هاي بدون پايه هاي نيز در بازار موجود مي باشد. شالوده هاي سايه بان از مواد مختلفي از قبيل پلاستيك هاي قالب شده، آهن و فولاد نورد شده به منظور نگهداري چارچوب سايه بان ساخته مي شوند و به شما اين امكان را مي دهند كه آنها را در هر مكاني كه نياز به سايه داريد قرار دهيد كه مي تواند بر روي صندلي هاي اطراف استخر باشد يا بر روي ميز غذاخوري شما در فضاي باز.
اغلب اين شالوده ها به صورت جداگانه فروخته مي شوند.

قابليت هاي ديگر

برخي سايبان ها داراي دو لايه هستند كه قسمت بالايي آن كمي از پارچه چتر فاصله مي گيرد. اين ساختار به باد و گرما اجازه مي دهد از درون چتر به بيرون منتقل شوند و احتمال ضربه ديد چتر كاهش يافته و فضاي زير چتر خنك تر شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.