ترميم و تعمير مبلمان خيزران (راتان)

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

تعمير و ترميم اين دست از مبلمان ساخته شده از چوب درخت خيزران (راتان) كار سخت و دشواري نمي باشد و هر فرد با مشاهده تنها چند ويدئو در سايت هاي آموزشي قادر به اين كار خواهد بود.
در اينجا به ارائه ايده هايي در اين مورد خواهيم پرداخت:

 

1-چگونگي ترميم شيارها و ترك ها در مبلمان (راتان)

چوب درخت خيزران ، مي تواند در طول چندين سال خشك شده و به سادگي ترك بخورد ، اما جلوگيري از وقوع اين مشكل نيز امكان پذير مي باشد. استفاده از روغن گياهي جوشانده شده بر روي اين مبلمان فضاي باز به طور سالانه مي تواند اين مشكل را رفع كند.

به اين منظور از يك برس بزرگ و ضخيم استفاده كرده و هر مقدار روغن كه چوب درخت خيزران قادر به جذب آن مي باشد را مورد استفاده قرار دهيد و سپس مقادير اضافي روغن را از روي سطح آن با استفاده از يك تكه پارچه بزداييد.

2-چگونه مبلمان (راتان) را رنگ آميزي كنيد.

ساده ترين روش براي اين كار استفاده از اسپري رنگ مي باشد. براي اين كار مبلمان فضاي باز را پاكسازي كرده و اجازه دهيد كه خشك شود. در ابتدا يك لايه نازك به عنوان پوشش اوليه و سپس بر روي آن 3-2 لايه از رنگ مورد نظرتان را قرار دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه زمان كافي براي خشك شدن رنگ در بين لايه هاي پوشش مختلف را به مبلمان خود داده ايد.

استفاده بيش از حد رنگ در هر لايه باعث افزايش غلظت و برآمدگي سطح مي شود و ممكن است به يك نقاش حرفه اي براي پرداخت و صيقل دادن مجدد سطح مورد نظر نياز پيدا كنيد.

 

مبلمان فضاي باز

3- چگونه سطح چوب درخت خيزران (راتان) را مجدد پرداخت كرده و صيقل دهيد.

يكي از روش هاي ترميم اين مبلمان فضاي باز پرداخت مجدد سطح آن مي باشد. براي اين كار مثل هميشه سطح مورد نظر را پاكسازي كرده و اجازه دهيد به طور كامل خشك شود.

از سمباده هاي مايع موجود در بازار براي صيقل دادن سطوح مورد نظر خود استفاده كنيد چراكه استفاده از سمباده هاي معمولي در مورد چوب درخت خيزران (راتان) قابل استفاده نمي باشد.

اگر قصد استفاده از روكش نهايي به رنگ مشابه با رنگ زمينه مبلمان فضاي باز خود را داريد از 2 لايه نازك استفاده كرده و زمان كافي براي خشك شدن بين لايه ها را به آن بدهيد. اما اگر قصد استفاده از رنگي متفاوت داريد بايد از تعداد لايه هاي بيشتري براي دستيابي به هدف خود استفاده كنيد.

هم اكنون شما تكنيك هاي زيادي به منظور مراقبت و تميزكاري و ترميم مبلمان خيزران خود را فرا گرفته ايد. ترميم و در گاهي مواقع پرداخت كردن سطح مبلمان شما به طور جدي بر عمر مفيد آن تاثيرگذار خواهد بود و موجب افزايش آن مي شود.

با اين كار چهره باغ شما آماده ميزباني و پذيرائي از مهمانان و اعضاي خانواده تان خواهد بود. به علاوه در حال حاضر شما اطلاعات كلي بيشتري در خصوص چوب درخت خيزران (راتان)داريد و به هنگام خريد اين نوع مبلمان مي دانيد كه به دنبال چه چيز هستيد.

در نتيجه انتخابي آگاهانه و هوشمندانه در خصوص انتخاب مبلمان راتان خواهيد داشت كه سال هاي زيادي براي شما عمر كند.

چتر و سايبان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.