چند راه آسان براي تميز كردن مبلمان پاسيو

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

مبلمان فضاي باز هميشه در معرض انواع آلودگي هاي محيطي هستند. در نتيجه خيلي زود كثيف شده و آن ظاهر زيبا و جذاب اوليه را از دست مي دهند. اما نگران نباشيد. اگر انتخاب درستي در زمينه مبلمان فضاي باز خود داشته باشيد، تميز كردن آنها نبايد خيلي پيچيده باشد. در اين مطلب به بررسي چند روش و ماده براي تميز كردن مبلمان پاسيو مي پردازيم.

مبلمان فضاي باز

جوش شيرين

اكثر تميز كننده هاي تجاري براي تميز كردن مبلمان پاسيو نا مناسب هستند. چراكه موجب فرسايش رنگ و ظاهر مبلمان، بخصوص در نمونه هاي رزين دار مي شوند. اما اگر شما مبلمان فضاي باز خود را با يك اسفنج مرطوب كه در محلول جوش شيرين آغشته شده است، تميز كنيد، ديگر نگران خراشيدن يا خشك شدن و كدر شدن سطح مبلمان خود نباشيد.

براي انجام اينكار اسفنج مدنظر را با استفاده از حركات دايره اي به آرامي روي سطح مبلمان بكشيد، و پس از آن محل را به خوبي با آب بشوييد.

سفيد كننده

آيا مبلمان پاسيو شما به شدت كدر شده است؟ در اين شرايط تنها راه استفاده از سفيد كننده است. البته سعي كنيد مبلمان را با مواد شوينده خفيف بشوييد. مثلا مخلوط با يك دوم فنجان سفيد كننده در 1 گالن (3.7 ليتر) آب محلول مناسبي براي شستشوي چنين مبلمان است. توجه كنيد كه اين شكل شستشو بيشتر مناسب مبلمان هاي پلاستيكي است و پس از انجام مراحل شستشو، حتما مبلمان را كاملا خشك كنيد.

سركه

اگر در آب و هواي گرم و مرطوب زندگي مي كنيد، احتمالا با كپك روي مبلمان چوبي پاسيو غريبه نيستيد. اما قبل از استفاده از سفيد كننده، راه حل مبتني بر سركه را نيز امتحان كنيد:

سركه سفيد را به صورت اسپري به محل هاي تشكيل كپك بزنيد و با دستمالي نرم به آرامي تميز كنيد. كپك ها معمولا موجب تغيير ظاهر مبلمان چوبي مي شوند، اما ساپري سركه مي تواند سدت كم براي مدتي ظاهر مبلمان فضاي باز شما را به حالت قبل بازگرداند.

همچنين 1 فنجان آمونياك، 1/2 فنجان سركه سفيد و 1/4 فنجان جوش شيرين در 1 گالن (3.7 ليتر) مخلوط كنيد. با استفاده از اين محلول و يك مسواك قديمي گوشه ها و فضاهاي تنگ ديگر كه دچار كپك شده اند را پاك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.