نكات انتخاب چتر و سايبان

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

 

Umbrell- an- canopy

زماني كه فضاي بيروني شما كمبود درخت و سايه دارد بهترين و اقتصادي ترين راهكار استفاده از چتر و سايبان است. متاسفانه خريد چتر و سايبان مناسب براي حياط خلوت بدون دانستن جزييات ويژه اي در اين خصوص امري دشوار مي باشد.
در اينجا نكاتي در اين خصوص را مطرح خواهيم كرد كه در زمان انتخاب چتر متناسب با موقعيت و سبك زندگي شما بايد به آن توجه كنيد.

 

موقعيت چتر و سايبان

اولين نكته در انتخاب چتر و سايبان مناسب محلي است كه از آن استفاده خواهيد كرد كه تضمين كننده ايجاد سايه كافي در محل مورد نظر شما باشد. محل قرار گيري چتر و سايبان مهم است. در پاسخ به اين سوال دو نوع موقعيت براي نصب چتر و سايبان وجود دارد: ميز مركزي، ايستاده آزاد.
نوع دوم چتر و سايبان ها در مكان هاي باز با مساحت زياد مورد استفاده قرار مي گيرند و قابليت ايجاد سايه در هر نقطه دلخواه و بر روي هر اندازه اي از مبلمان فضاي باز مطابق با ترجيح شما را دارند. نوع اول از سايبان ها اساسا بر روي يك ميز مركزي سايه مي گسترانند كه به عنوان يك نقطه تمركز مركزي از كل فضاي باز در نظر گرفته مي شوند.

 پايه چتر و سايبان

پايه سايبان بستگي به نوع استفاده شما از آن دارد. در انتخاب نوع پايه و نگهدارنده سايه بان بايد به اين نكته توجه كنيد كه مقاومت خود را در برابر هر نوع آب و هوايي را داشته باشد. چتر و سايبان هاي ايستاده آزاد در مقايسه با چتر و سايبان هاي ميز مركزي بايد پايه هاي سنگين تري داشته باشند.

اندازه چتر و سايبان

اندازه سايبان با توجه به قطر آن اندازه گيري مي شود. براي انتخاب اندازه دقيق چتر و سايبان حياط خلوت، مطمئن شويد كه اندازه ميز، صندلي و فضايي كه مي خواهيد بر روي آن سايه ايجاد كنيد را با دقت اندازه گيري كرده ايد. يك اصل اساسي در محاسبه قطر چتر و سايبان اين است كه بايد ۵-۴ فوت بزرگتر از مساحت مورد انتظار را پوشش دهد.

 چارچوب چتر و سايبان

دو دسته چارچوب براي چتر و سايبان در بازار موجود مي باشد: فلزي و چوبي. انتخاب چارچوب بستگي به نوع استفاده شما و نوع دكوراسيون حياط خلوت شما دارد. سايه بان هاي فلزي داراي سطح شيب دار با دكمه فشاري و بالابر مي باشند كه اين قابليت را به آنها مي دهد در هر زاويه دلخواه قرار بگيرند. اكثر چتر وسايبان هاي فلزي در رنگ هاي مختلف از قبيل: مشكي، سفيد و طلايي عرضه مي شوند. چتر وسايبان هاي چوبي به صورت دستي باز و بسته مي شوند و قابليت تغيير زاويه ندارند. اكثر چتر و سايبان هاي چوبي در بازار از نوع درخت ساج و چوب سخت جنگلي مي باشند.

 روش هاي ايجاد شيب

سه روش براي تغيير زاويه چتر و سايبان ها وجود دارد- حلقه اي ، پيچي، دكمه اي. مرسوم ترين و بهترين روش از ديدگاه كاربران روش حلقه اي مي باشد كه با چرخاندن حلقه اي بر روي چارچوب سايه بان اين امكان وجود خواهد داشت كه زاويه سايبان را تغيير دهيم.

 مواد چتر و سايبان

هدف اصلي استفاده از چتر و سايبان جلوگيري از تابش اشعه هاي مضر خورشيد مي باشد كه اين هدف بدون توجه به مواد مورد استفاده در ساخت سايبان ممكن نمي باشد. معمول ترين ماده مورد استفاده PVC ، پارچه و برزنت مي باشد. چتر و سايبان ساخته شده از PVC، ۱۰۰ درصد اشعه ماوراء بنفش را جذب مي كند و در هر شرايط آب و هوايي قابل استفاده است. نوع برزنتي بسيار بادوام بوده و نور خورشيد را به صورت موثر مسدود مي كنند كه در قابليت ضد آب شدن را نيز دارد. نوع پارچه اي قابليت مسدود كردن ۹۵-۹۰ درصد از اشعه ماوراء بنفش را دارد و در مناطق با باران اندك قابل استفاده است ولي به طور كامل ضد اب نيستند.

 انواع چتر و سايبان

-پايه مركزي:

چتر و سايبان با پايه مركزي يكي از مرسوم ترين انواع مي باشد كه با تكيه بر يك پايه مركزي نگه داشته مي شود. تيرهاي افقي نگه دارنده چتر و سايبان از طرفين پايه رو به بيرون قرار داده مي شوند. توصيه مي شود كه پايه مركزي اين نوع از چتر و سايبان ها بر روي زمين سخت و صلب قرار داده شود.

-ميله و شيب:

اين نوع از سايبان بسيار شبيه به چتر و سايبان با پايه مركزي مي باشد، يك ميله بين پايه و سقف سايبان قرار داده مي شود كه امكان چرخش و تغيير زاويه به چتر و سايبان را مي دهد. اين نوع چتر و سايبان بسيار مناسب جهت استفاده در فضاهاي باز وسيع مي باشد چرا كه قابليت مسدود كردن نور خورشيد در هر جهتي را دارد.

-طره اي:

سايبان طره اي از طرفين چارچوب رو به بيرون آويزان مي شود و بازوي منحني شكل اين نوع  سايبان فقط در يك انتها مهار مي شود. اين نوع سايبان بر روي ميز غذا خوري يا بر روي استخر در مجاورت حياط خلوت مناسب مي باشد چرا كه قابليت چرخش ۳۶۰ درجه اي دارد و سايه آن مي تواند بر روي هر نقطه دلخواه گسترانيده شود.

-غرفه اي:

غرفه به سازه اي چهار گوش گفته مي شود كه در هر گوشه مهار شده است. اين نوع سايبان براي فضاهاي وسيع براي ايجاد سايه براي تمام اعضاي خانواده مناسب مي باشد. بيشتر سايبان هاي غرفه اي در ساحل ها و پارك ها به منظور ايجاد فضايي براي تفريح و صرف وعده غذايي ساخته مي شود.

*براي ديدن انواع چتر و سايبان روي كلمه كليك كنيد*

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.