مبلمان چوبي در فضاي باز

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

اگر شما به دنبال مبلمان چوبي براي فضاي باز و باغ يا حياط خود هستيد احتمالا تا به حال متوجه شده ايد كه مبلمان چوبي براي فضاي باز محبوبيت سابق را ندارد، اين به اين دليل است كه جايگزين هايي كه براي مبلمان فضاي باز معرفي شده اند ارزان تر از چوب مي باشند. به عنوان مثال فلز و پلاستيك به راحتي مي توانند توسط كارگاه هاي صنعتي و توسط ماشين توليد شوند و نياز به مهارت و تخصص فردي نجار ندارند و همچنين از ديدگاه مالك نيز به رسيدگي كمتري نسبت به مبلمان چوبي براي نگه داري نياز دارند. اما مبلمان چوبي گران بوده و نياز به هنر و مهارت فردي براي توليد دارند ولي در عوض همسايه شما به سادگي نخواهد توانست مشابه مبلمان باغ شما را ازمغازه ها پيدا كند و براي شما منحصر به شما و فضايتان خواهد بود. به علاوه، اگرچه موادي مشابه به چوب در بازار عرضه مي شود ولي در حقيقت هيچ چيز جاي چوب اصلي را نخواهد گرفت و بر هيچ كس پوشيده نيست كه مبلمان چوبي در زيبايي بي همتا هستند.

با اختلاف زياد، مرسوم ترين مبلمان چوبي مورد استفاده در فضاي باز مبلمان توليد شده از چوب درخت ساج است. چوب درخت ساج كارآيي و دوام بيشتري نسبت به ساير چوب هاي موجود براي مقابله با شرايط فضاي باز را دارد. هر چند اين موضوع باعث محدود شدن گزينه هاي انتخاب شما مي شود اما اگر به دنبال توليدات چوبي هستيد، اولويت را به ساج بدهيد. شما مي توانيد از هر نوع چوبي كه مد نظرتان است براي استفاده در توليد مبلمان فضاي باز خود بهره بگيريد اما بايد به اين نكته توجه كنيد كه در اين صورت محصولات شما هر يك يا دو سال يكبار نياز به رسيدگي، درز گيري و بتونه كاري خواهد داشت. اگر علاقه اي به استفاده از ساج نداريد ، حداقل مقاومت چوب مورد نظرتان را قبل از خريد در برابر آفت ها و عوامل فاسد كننده چوب بررسي كنيد. حتي افراد بسيار پولدار نيز حاضر به پرداخت هزينه هاي هنگفت براي تهيه مبلمان در فضاي باز كه ممكن است يك يا دو سال در شرايط فضاي باز عمر كنند نيستند. مبلمان چوبي عموما بهترين گزينه براي استفاده در فضاي باز باغ و حياط مي باشد چون كه اولا، باعث ايجاد يك فضاي زيبا در باغ شما مي شود و به عنوان مثال استفاده از مبلمان فلزي موجب ايجاد يك عدم تطابق در فضاي باغ شما مي شود. ثانيا، معمولا از مبلمان باغ در فضاي باز كمتر استفاده مي شود و عموما استفاده از مبلمان پاسيو مرسوم است كه باعث مي شود از مبلمان باغي استفاده كمتري شود و در نتيجه عمر بيشتري خواهند داشت. اما يك امكان بالقوه براي خرابي آنها، آفت ها هستند كه در دو دسته بندي مختلف موجود مي باشند كه استفاده از مشاوره ها و كنترل هاي يك باغبان حرفه اي مي تواند ايده خوبي براي رفع اين مشكل باشد. اجتناب از كاشتن گل ها در فضاي باغ كه مي تواند عاملي براي جذب آفت ها باشد نيز راهكاري مناسب است. و همين طوراگر كمبود درخت و سايه داريد بهترين كار استفاده از چتر و سايبان است.

مبلمان فضاي باز

مبلمان چوبي در فضاي باز مي تواند در پاسيو يا باغ مورد استفاده قرار گيرد. اگر شما منابع مالي كافي در اختيار داريد انواع مختلفي از مبلمان چوبي وجود دارد كه ممكن است شما را تحت تاثير قرار دهد. استفاده از مبلمان توليد شده از درخت ساج همچنان بهترين گزينه ممكن به نظر مي رسد اما اگر پاسيو يا بالكن شما داراي سقف مي باشد شما اين امكان را خواهيد داشت كه از محصولات چوبي ديگر نيز بهره ببريد. تحت هر شرايطي مبلمان مورد استفاده در فضاي باز نياز به نگه داري و تعمير خواهند داشت اما هر چه توجه و مراقبت بيشتري از آنها بكنيد عمر آنها بيشتر خواهد بود و سرمايه گذاري انجام شده بر روي آنها منطقي تر به نظر خواهد رسيد.

ضعف مبلمان چوبي براي فضاي باز

ضعف استفاده از چوب در كاربري هاي فضاي باز نشان از قدرت مصالح جايگزين نيست و اگر شما طرفدار سر سخت چوب هستيد بايد بدانيد كه اين گزينه همچنان يك انتخاب بسيار خوب محسوب مي شود اما دلايل استفاده از مصالح جايگزين در بازار و افزايش سهم آنها در سبد خريد مردم منطقي و متقاعد كننده مي باشد. توليدات بتني و آلومينيومي بسيار شيك و تاثير گذار هستند. مبلمان پلاستيكي همچنين شيك تر و محكم تر از آن چيزي هستند كه خريداران تصور مي كنند. امروزه اين امكان وجود دارد كه در فضاي باز منزل يا باغ خود از مبلماني استفاده كنيد كه نياز به رسيدگي كمتري براي نگه داري دارند ولي همچنان زيبا به نظر مي رسند كه مي تواند ساخته شده از چوب يا هر مصالح مدرن ديگري باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.