چتر و سايبان در فضاي باز

شركت كنزي در امر تجهيز مبلمان فضاي باز با سابقه بيش از يك دهه خدمات متنوع ارائه مي دهد

اگر شما به طور منظم چتر و سايبان خود را تميز كرده و از آن مراقبت كنيد باعث مي شود جلوه بهتري داشته باشد و بيشتر عمر كند اما در غير اينصورت به مرور زمان چهره اي خشن و نامنظم به خود گرفته و از بين مي رود. مشابه هر چيز ديگري اين اشيا نيز اگر مورد رسيدگي قرار نگيرند گرد وغبار به خود مي گيرند و محل مناسبي براي تجمع آن نيز محسوب مي شوند. اما با رسيدگي مداوم و تميزكاري آن مي توانيد از اين امر جلوگيري كنيد.

اغلب اين سايبان ها به راحتي با استفاده از مايع ظرفشويي و آب قابل تميزكاري خواهند بود. از صابون هاي خشن و سابنده استفاده نكنيد چرا كه باعث صدمه ديد پارچه سايبان شما خواهند شد. در اكثر مواقع شما قادر خواهيد بود پارچه را همراه با ساير لباس هاي خود در ماشين لباسشويي بشوييد. اگر به اندازه كافي تميز نشد مي توانيد با استفاده از يك برس سخت قسمت هاي كثيف را به آرامي بساييد. مراقبت باشيد كه سابيدن محكم باعث صدمه زدن به پارچه چتر و سايه بان شما خواهد شد. چارچوب چتر و سايبان ها نيز مشابه پايه هاي خيمه با استفاده از صابون غليظ و آب شسته مي شود. پس از اتمام عمليات شستشوي پايه ها و پارچه ، آن را مجددا در محل خود نصب كنيد تا در برابر تابش مستقيم نور خورشيد به طور كامل خشك شود.

Umbrella-and-canopy

از خشك بودن تمام قسمت هاي پايه ها مطمئن شويد چراكه وجود هر گونه رطوبت بر روي آنها باعث ايجاد زنگ زدگي مي شود و شما مي توانيد براي جلوگيري از وقوع آن از يك تكه حوله پارچه اي براي خشك كردن آن استفاده كنيد. اگر علاقه اي به استفاده از آب و صابون براي تميزكاري وسيله خود نداريد مي توانيد از روش ديگري كه استفاده از دستگاههاي شوينده تحت فشار است استفاده كنيد. اما به هنگام استفاده از اين روش بايد بيشتر مراقب باشيد چرا كه شدت آب به اندازه اي است كه به راحتي مي تواند سوراخي بر روي چتر و سايبان ايجاد كند. به همين دليل بهتر است از فشار آب كم شروع كرده و به تدريج و متناسب با ميزان سختي لكه ها براي زدودن آنها فشار آب را در دستگاه افزايش دهيد. پس از آن از خشك بودن پارچه مطمئن شويد و بعد آن را تا كرده و جمع كنيد.

همچنين پارچه سايبان را مي توانيد در ماشين هاي لباسشويي معمولي نيز بشوييد اما قبل از اين كار حتما بايد برچسب روي پارچه را بررسي كنيد كه آيا قابل شستشو مي باشد و سپس اين كار را انجام دهيد.اگر قابل شستشو در ماشين لباسشويي نباشد، اين روش مي تواند صدمات زيادي به آن وارد كند.

همچنين با در نظر داشتن برخي تدابير مراقبتي مي توانيد طول عمر سايبان فضاي باز خود را افزايش دهيد. اگر كل مدت تابستان چتر و سايبان خود را در معرض نور خورشيد قرار دهيد باعث مي شود به زودي رنگ و جلاي خود را از دست دهد. بهتر است هنگاميكه از آن استفاده نمي كنيد، آن را جمع كنيد تا در برابر نور خورشيد محافظت شود و اگر روكشي داريد مي توانيد بر روي آن قرار دهيد. اين امر نيز حائز اهميت است كه به هنگام نزديك شدن بارش هاي سنگين و شرايط آب و هوايي خشن، چتر و سايه بان خود را به يك مكان سر پوشيده و امن منتقل كنيد. اگر تا به حال تجربه استفاه از سايبان در هواي باراني و بادي را داشته باشيد مي دانيد كه باد تمايل دارد به درون چتر و سايبان  راه يابد و قسمت دروني آن را به سمت بيرون خم كند و اگر به اندزه كافي قوي باشد قادر به اين كار خواهد بود. اتفاق مشابهي مي توانند براي چتر هاي فضاي باز نيز رخ دهد پس بنابراين قبل از نزديك شدن هر گونه طوفان كه باعث خسارت ديدن سايه بان شما خواهند شد، اطمينان حاصل كنيد كه چتر و سايه بان شما به مكان امني منتقل شده است.

اگر چتر و سايه بان شما چوبي است به سادگي با روكش زدن بر روي آن مي توانيد جلوه آن را به طور كلي تغيير دهيد. اما انجام اين كار را به افراد با تجربه در زمينه چوب واگذار كنيد و اگر تا به حال اين كار را انجام نداده ايد توصيه مي شود كه سايبان خود را به يك متخصص براي انجام اين كار بسپاريد. اما اگر اصرار داريد كه خودتان اين كار را انجام دهيد اطمينان حاصل كنيد كه هر بخش را جدا كرده و به طور مجزا آن را رنگ كنيد در غير اينصورت به هنگام سرهم سازي مجدد پس از خشك شدن رنگ خواهيد ديد كه قطعات آن به يكديگر گير خواهند كرد. مراقبت و نگهداري مناسب از وسيله فضاي باز شما باعث مي شود عمر مفيد آن افزايش يافته و شما بيشتر از آن لذت ببريد. اين كار همچنين به لحاظ اقتصادي نيز به نفع شما خواهد بود چرا كه مجبور نخواهيد بود كه چتر و سايه بان فضاي باز خود را به سرعت عوض كرده و جايگزين كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.